evighets sökande efter jobb

Att det ska vara så svårt att få tag i ett arbete, även om det bara är ett extra emellan studierna. Det är verkligen ett problem o ha asperger för min del, vissa säger att det är deras styrka men jag säger det motsatta. Jag skäms inte att berätta om det. Synd att jag bara ser det dåliga hos mig med att hitta jobb, när jag väl hittar nåt som jag VET passar så får jag inget svar, sen tycker vissa att man ska ringa till arbetsgivare o kolla men DET är nåt jag totalvägrar pga stort obehag sen jag var yngre. Sen vill sällan många ha folk som inte klarar mer än det dom söker hos arbetsökande så jag hamnar alltid i kläm utav det.
#1 - Lotta M Fröjd

Har ju samma problem, jag har inga problem alls att skriva, maila, till och med prata face to face, men ringa gör jag INTE! Att ta kontakt med folk jag inte känner och bara glida in på arbetsplatserna och leta jobb eller återkoppla med ansökan är också helt omöjligt. Som AS är man ju bäst i världen, men att skaffa jobb är nog ett av få undantag som man inte är bäst på... Suck!

Lycka till ändå, man kan ju ha tur också ;)

Kram
Lotta

#2 - Evy

Varför gör du inte som jag annars då. Pratar med en arbets terapeut. Dom kan ju hjälpa en med att sätt å vis fixa jobb åt dig å kolla fråga dig om vad du skulle kunna klara av att arbeta med, m.m. själv tycker ja sånt å smidigt.

Svar: Jag blev typ erbjuden sånt i våras o då hamnade jag på restaurangen om du minns. Men tappade fort intresset av att vara kvar.
ladylinda