förnyelse av medicin

I onsdags fick jag ett bra meddelande från min läkare. Hade i måndags ansökt om att få förnya mitt recept på Sertralin pga mitt liv funkar seriöst inte bra utan den. Hämtade ut detta igår, provade iaf i nästan ett år o vara utan vilket har varit riktigt tungt.
 
Hon ska ringa mig om några veckor o höra hur det funkar med tabletterna så antar jag att hon antingen förlänger medicinen eller ej. Det finns massor av sertralin sorter, denna har jag inte sett förut.
 
 
#1 - Jonas

Jag funderar på ifall du också kan ha drag av ADHD-I, vilket många missar hos tjejer, särskilt om AS eller annat också finns eller diagnos redan är satt.

Det gör att man är känslig och har låg energi, oroar sig, lättare får ångest, plågar sig själv för saker man inte kan rå för, osv. Det positiva med det är ju att man blir kreativ, uppfinningsrik, m.m.

Man räknar med att 75% av oss AS-are är dubbeldiagnosare, men även jag har bara AS officiellt. Om omega-oljor har viss effekt så är det en stark indikation på det.

Svar: Jag har väldigt svårt o tro att jag skulle ha nån form av adhd dock
ladylinda