Samhället skiter i npf

Det snackas endel om att fler personer går från arbetslöshet o att det skapas många fler jobb runtom i landet, sen nu att man måste få fler invandrarkvinnor ut i arbetsmarknaden för det är många som inte har egen försörjning...

VARFÖR PRATAS DET ALDRIG OM ALLA UNGA O VUXNA MED NEUROPSYKIATRISKA DIAGNOSER SOM BEHÖVER HJÄLP TILL ANPASSADE JOBB?!!

Jag blir så förbannad av detta varje gång. Jag har inte valt o leva på försörjningstöd i flera år! Börjar även känna att det är lönlöst o ha en Sius på af för hon kommer sällan ihåg när hon ska ringa som hon sagt att hon ska göra, sen när hon väl hittat en arbetsplats som kan passa så får vi bara nej. Jag har typ gett upp, det finns inga fler ställen jag kan tänka mig att prova o vara på då jag redan vet vad jag KAN jobba med MEN inte får göra pga skit regler hit o dit!!
#1 - Christer

Jag har känt samma frustration som du gör , jag skriver om det ibland i min blogg, nu har jag inte försörjningsstöd utan jag klara mig ganska bra på det jag får ut av försäkringskassan. Men det finns ju aldrig underlag för att utvecklas eller att ha pengar över..
Glömde skriva att ja g ADHD med Asperger , jag både älskar och hatar mina diagnoser. Men som du skriver så är samhället inte anpassat för oss.