dietist och träning

 
Idag så blev det upp tidigt, skulle äntligen träffa en Dietist på vårdcentralen Gripen. 
Jag har vart less på mitt matmissbruk länge o under senaste året har det verkligen gått för långt o jag klara inte att dra åt handbromsen för helvetet i mitt mående var för starkt. Enligt Dietisten så lider jag inte bara utav övervikt utan även av UNDERNÄRING vilket jag var väldigt förvånad över, men när jag fick förklarat vad det menades så var det jätte tydligt. Fick flertalet tips o även papper för att föra matdagbok i några dagar så vi har nåt o gå igenom till nästa träff inom två veckor. Det bästa var nog att dietisten verkligen förstår svårigheterna med att ändra livstil när man har t.ex Autism diagnos.
 
På eftermiddan så blev det träning på Sundsta/Actic efter att ha kämpat med att få motivation att dra iväg. Belönade mig själv med en snygg vattenbehållare o använda till träningen framöver, hoppas få med den i övrigt för att bli bättre på att dricka vatten.