arbetsträningen rödakorset

Jag har under januari provat att öka arbetsträningen från 2 dagar med 4 Tim till 3 dagar med 4 Tim vilket funka sisådär, jag blev aldrig helt utvilad under dom dagarna när jag kom därifrån utan fick ställa in fler aktiviteter o sysslor pga att jag kände mig så utmattad o grinig. Ljudkänsligheten sköt i höjden o vanliga ljud blev hemska efter mer än 15 min utan öronproppar.


Men efter samtal om detta med kurator och mamma så kom jag fram till att det bästa vore att dra ner på timmar igen, så vi tog bort en dag och kortade ner till 2 dagar med 3 timmar istället. Pga hur jag blivit bemött på flera andra praktikplatser så osäker o delvis rädd över att prata om detta med chefen på RödaKorset MEN visste samtidigt att det är bästa chefen jag mött så det var inga konstigheter o han sa att vi löser detta o så får du känna efter hur många timmar det funkar att vara här. Så nu efter en vecka med nya timmarna så känner jag stor skillnad på mängden energi i psyket, jag är inte slutkörd efter arbetsträningen utan kan efter nån timmes vila orka göra nån enstaka hushålls syssla också.

Det är verkligen mysigt o sitta i källaren o ångstryka/prismärka med två andra damer på arbetsträningen, vi har så kul åt saker vi diskuterar o även om seriösa grejjer.

Kommentera här: