Möte med LSS

Denna helg har varit väldigt påfrestande psykiskt, kom äntligen till LSS i Skoghall för ett möte om boendestöd som jag funderat på i några månader. Mamma var med som godman då hon hade med sig läkarintyget som ordnades i höstas och även inflikade om sånt jag inte kunde förklara. Fick även mer o trevlig info om vad som finns o göra inom LSS i Skoghall som jag inte kände till och som jag ska besöka när det är dax o träffa boende stödjarna om ca 14 dagar.


Det känns skönt o få det gjort men samtidigt har det känts jobbigt att behöva inse att jag kan behöva denna hjälp ett tag pga att min vardag har blivit såpass lidande att jag mår skit jämt nästan. Sen så tog det mycket hårdare att äntligen få läsa intyget, mamma ville av bra anledningar INTE låta mig läsa det tidigare pga mitt mående plus hur intyget är formulerat, jag vet mycket väl att det behövde skrivas såhär o det var riktigt mycket text o jag tog nog åt mig rätt hårt även om jag sa till mig själv att det måste skrivas såhär för att jag ska få den hjälp jag behöver pga f-kassan är så hjärtlösa ang aktivitet/sjukersättning