Sweeny Todd

Igårkväll var jag tillsammans med kontaktperson/vän till Tempelriddaren i Karlstad för att se på musikalen Sweeny Todd. 

Det var många årsen jag gick på musikal, dessutom första gången som jag dessutom betalar själv för biljetten. Förr var det alltid i samband med någon av skolorna man gick med som betalade, Denna gång var alltså första som jag själv betalade. Vi möttes då vid Hemköp o tog följe till tempelriddaren o lämna in ytterkläderna o jag köpte ett litet programblad som souvenir. Sittplatserna var helt okej MEN en person med rätt högt huvud satt framför scenen så jag behövde luta mig mer åt höger o vänster för o kunna se scenen o det var ganska jobbigt. 
Storyn var riktigt bra, jag gillar ju mer mörkare berättelser så denna passade mig bättre än jag trodde o vissa av sångerna fastnade i huvudet hehe. Det blev dock väldigt jobbigt längre mot slutet för då kände jag av alla spänningar o ljudkänsligheten ökade rejält, så när applåderna drog igång satt jag o höll för öronen hela tiden. Musikalen pågick mellan 19:00 - 21:55 med paus på 20 minuter.

(null)

(null)