Autismtest Linköping

Denna måndag blev det att åka iväg ända till Linköping under dagen för att delta i Autismspektrum tester ang hur vissa nerver från ens ena arm reagerar, det var endel kriterier man behövde passa in i för att få delta o jag passade samtliga. 

Skulle först svara på endel formulär med påståenden som jag själv tycker o tänkte som att vad jobbigt att bli kittlad, då skulle jag svara: lite, medel eller mycket! Som exempel då. Sen var det dags för mig att byta om till snygg sjukhus klänning o strumpor för att lägga mig på en brits som skulle åka in i en magnetkamera, jag har gjort det förr så vet hur trångt det känns så man får inte ha klaustrofobi. Men jag skulle ha typ VR glasögon o följa instruktioner med text samtidigt som jag låg inuti o tur man har öronproppar bl.a för det låter som inåt HELVETE verkligen! Tänk er en krånglande skrivare o så har du örat på den fast högre än det.
Där fick jag ligga i sammanlagt 40 minuter, sen var det inte konstant tjutande o pipande utan det var i omgångar på 10 - 20 minuter. Man kände sig sjukt omtöcknad efteråt kan jag säga så det var skönt o få komma ut o dricka vatten. Det var några känsel tester till sen men då skulle jag sitta o blunda så petade dom på min ena arm med super smala plastspröt typ 😅 liknade tuschpennor när dom inte var öppnade. Detta vart klart lagomt till att jag kunde ta bussen tillbaka till resecentrum o påbörja resan hemåt. 

Som lön för detta får man en liten summa plus bilder mailade på sin hjärna, super häftigt!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)