Mental misshandel?

Varför ska folk vara så otrevliga såfort jag försöker säga min åsikt o formulera mig så schysst som det går? Jag mår bara sämre pga att trots hur mycket jag försöker lära mig om olika ämnen o engagera mig så får jag bara käftsmäll på käftsmäll psykiskt..

Jag hatar vuxenlivet för kraven blir seriöst för stora ju äldre man blir. Det är tydligt att min autism innehåller psykisk utvecklingsförsening för inombords är jag inte ens vuxen utan mer tonåring o sen denna ojämna begåvning som gör att information för ens intressen snabbt går in men mycket annat tar en evighet att ens passera i huvudet.


(null)
#1 - Frida

håller med om kraven för vuxenlivet är för stora och bara blir värre ju äldre man blir (ja iaf upp till pensionsåldern eller förskrumpningnsåldern (när den nu sätter in) Jag förväntas vara vuxen och kunna/ veta hur jag ska ta hand om mig själv. men känner mig inte alls vuxen, mer som en ungdom, undra hur lång tid det tar innan man börjar känna sig vuxen. Jag läste någonstans att autismdiagnos gör att man ligger 5-10 år efter i mognad (om det stämmer eller ej låter jag vara osagt) men jag känner nog att det kan vara så.