Sthlm resan avbruten

Denna helgens resa till Sthlm fick en hastig vändning o slutade med att jag åkte tillbaka hem till Karlstad mitt i natten. Aldrig mer detta typ av vandrarhem igen!!

Jag hade sett fram emot en helhelg i Sthlm igen då jag älskar o vara i staden. Hade valt ett nytt vandrarhem och använde en rabatt kupong jag hade så fick mycket billigare pris. Hade kollat in bilder o läget via Google view men kollat lite reviews också men det var ju jätte blandat så kunde få någon bild av hur det var. 

Väl påväg dit så såg ju stället sjukt annorlunda ut o var riktigt risigt o kände inte riktigt som ett sånt vandrarhem jag vart på förr utan mer som någon blandning av östeuropeiskt o härbärge/hostel o Tvyfan vad sjabbigt det såg ut på golven med gammal disk o fimpar, rummen o gemensamma utrymmen o lukten Ush! Fanns inget täcke men påslakan o innertaket på rummet var rätt trasigt o ena våningssängen saknade stege. Jag blev utelåst efter att ha vart borta i city för jag behövde tydligen en portkod men fick ju aldrig någon o folk fanns innanför entrén (reception stängd) men bara stirra på mig när jag visade att jag hade nyckel till rummet men ej kom innanför entrén. Tillslut kom en gubbe jag kände igen som åkt med hissen samtidigt tidigare som då berätta vilken kod som funka till porten. 

Jag kunde inte få lugn o ro på rummet heller då andra tjejer förfesta typ innan utgång o jag var astrött o kände av min utmattning så tappade en massa ord på engelska o orkade inte be dom stänga av utan kämpade för o inte bryta samman, Ett tag efter att dom gått var bara jag o en annan kvar på rummet. Efter att ha pratat med mamma en sväng i telefon så orkade jag inte kämpa emot mer o tog mina grejer o stack med tårarna rinnande från ögonen, först låste jag in mig på den sketna toan för o hyperventilera en stund o hoppades att tårarna skulle sluta komma för jag såg ju sönderknarkad ut. Men tillslut bokade jag en plats på nattbuss mot Karlstad o fortsatte iväg mot Cityterminalen, det blev att jag försökte o titta ner mot marken så mycket som möjligt pga mina ögon o ville slippa uppmärksamhet då det var ganska mörkt så solglasögon kändes ju knäppt att ta på sig.

Väl framme på Cityterminalen hade jag lyckats hålla mig lugn så jag vågade in på pressbyrån o köpa något att dricka utan o få skumma blickar, alltså jag var så slutkörd att jag blev virrig o kunde stirra på skärmen över destinationer trots att min hållplats var tydlig. Kunde inte sova på bussen för det låter o skumpar när den kör MEN hellre det än o vara kvar på ett sånt skit ställe. Jag kom hem till min lya kl 4 på morgonen o det dröjde säkert en timma innan jag somna pga all ångest. Blev o sova till o från sen dess o till idag (söndag)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


#1 - nicklasfox.blogg.se

Fyfan, vilket sunkigt ställe....