Teaparty i Stockholm

Denna helgen var det dags o åka till Stockholm o sen vidare ut mot östra Värmdö. Första gången jag vart så långt bort.

Jag kände mig riktigt stolt som kunde packa litet så att det fick plats i min ryggsäck o en mindre tygkasse så åkte jag i min fina Lady Sloth klänning med fladdermöss och kors på. Tur att man hade paraply nära tillhands för det kom verkligen störtskurar till o från, men väl framme till Värmdö var det soligt o mysigt. Vännen som fyllde år hade gjort iordning en massa godsaker o tårta, allt var dessutom veganskt. Supergott o jag ville inte sluta äta men blev proppmätt haha! Temat var Bloody Teaparty så vi flesta var ju finklädda i GothicLolita, Sweetlolita o ouji style tror jag det kallas.

Det pratades mycket om olika saker o det kollades lite film "Dracula" från -92 men vi flängde fram o tillbaka mellan köket o vardagsrummet med kanin mys då hon hade en i köket som heter Rinrin. Det märks att hon älskar kaniner för lägenheten var så fint inredd med kaninfigurer i olika varianter. Mycket var rosa men även lite gotisk stil fanns det med. Väl påväg tillbaka mot Stockholm råkade jag o en till ta fel buss o upptäckte det efter 20 min så istället för o åka mot slussen hamnade vi uppe i Löknäs, men bussen skulle komma strax igen så efter 30 min extra åkande var man framme vid Slussen igen o jag tog mig vidare mot hotellet.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Väl på hotellet valde jag o äta i deras resturang o valde då en supergod hamburgare o Coca cola. Sen blev det o titta på film på rummet innan jag la mig o sov. Vaknade en timma innan alarmet för solen lyste rakt i fejset på mig, blev rätt förvirrad för jag trodde att fönstret låg åt ett annat väderstreck. Efter frukost o packande så gick jag till Cityterminalen för att invänta bussen jag skulle ta hem, Nettbuss hade supersköna stolar så jag slapp få öm rumpa o rygg av resandet på 4 timmar.

(null)

#1 - Anonym

Låter som en trevlig helg med god mat och fint umgänge. Sådant piggar upp. Yvonne