Förkylning kommer o går?

Förra helgen fick jag någon snabb förkylning som slog till på söndagen o gjorde att jag knappt kunde sova, det täppte igen hela näsan så blev snabbt torr i munnen så jag vaknade till en gång varannan timme ungefär plus att halsen ömma lite såklart. 
Blev ju inget röda korset på måndagen för jag mådde inte bra plus blev lite febrig under dagen. Men på tisdagen blev det bättre så jag kom iaf iväg o handla lite o ta mig en stund i solen, det har vart gött i flera dagar nu så kunde hänga in vinterjacka o övriga vinterkläder i garderoben.

Igår fredag så mådde jag toppen, gjorde mina timmar på röda korset o sen vid ett gick jag o satte mig vid "fridayforfuture" aktivisterna o prata lite o förra mig i solen, några vänner kom förbi o stannade också ett tag. Mot seneftermiddan drog jag ner till stan o vidare till bergvik med killen, det blåste rätt mycket men tyckte att jag klätt mig bra med en större sjal runt halsen osv..
Sen på kvällen börjar halsen reta o irritera o hostan drar igång, fan alltså! Idag är det fortfarande besvär med halsen med harkel o hosta men kunde vart värre, men näsan är tölig också. Hade planer på att åka till Studiefrämjandet o vara med o spela brädspel men lika bra o kurera hemma då. 

(null)