Stick cafe

Denna tisdagskväll kom jag iväg på stick cafe igen efter o ha missat förra tillfället.

Vi ses varannan tisdag i folkuniversitetets lokal på Drottninggatan i Karlstad o det är ägaren till garnbutiken Stick & Sy som har detta. Jag har hängt med sen i julas med vännen Anna som gått länge på det. Vi är just nu enbart damer (jag är yngst) men hemskt trevliga får jag säga o man kan lätt hamna i varandras samtal o det är inga problem  alls. Alla håller på med så olika kreationer såsom virka sjalar, tröjor. Sticka strumpor eller mössor mm.

Denna kvällen var en kvinna inbjuden som hade försäljning av olika fina garner från Frankrike o Grekland o berättade om hur dom tillverkats o visade även plagg som man kunde göra med olika garner ihop.

(null)

(null)

(null)

#1 - Anonym

Önskar jag kunde sticka. Hemstickade yllekoftor är ju så vackra. Vad har du på gång?

Svar: Jag stickar en lång halsduk med inspiration från Harry Potter
linda karlsson