Skydda er ute/inne

Skärpning folket!! Använd munskydd o på rätt sätt så skyddar vi varandra o minskar spridningen av Covid-19 viruset. Det är inte bara jag som blir rädd, frustrerad o arg på alla nyheter som ökad spridning. 

Det finns en fördel med o vara sjukpensionär o det är att man då automatiskt är hemma mer o kan då hålla sig undan från folktäta ställen, men även jag behöver ut på ärenden o då jag HATAR o cykla i denna årstid så blir det bussen. Men nu är det så att jag kan iaf satsa på att åka mitt på dagen o då är det väldigt lite folk ombord, sen så kommer det kanske kännas ännu mer tomt då universitetet som jag passerar varje gång ska börja med distansundervisning. 

Munskydd som den jag använder sägs ju inte skydda mig från smitta MEN om alla använde sånna så minskar ju risken att dom med viruset smittar vidare! 

(null)

#1 - Yolanda

Kram!