Medicin

På julafton tog jag Sertralin för sista gången (ångestdämpande) som jag har tagit i 7 1/2 års tid.
Eftersom det vart mycket jobbigt i mina yngre år o sen gick in i väggen psykiskt så fick jag prova att gå till psykolog ett antal ggr först, men det kändes inte bra o öppna sig för främmande vuxna enligt mig. Så när jag var 19 år fick jag tillslut prova Zoloft, som sertralin tillhör och redan efter en vecka vart det stor skillnad på mig enligt omgivningen och enligt mig. Äntligen kunde jag stänga ner helvetes hamsterhjulet i huvudet av oro/ångest/stress som plågat mig i två år redan. Nu kunde jag klara av skolan även om ja inte såg emot vissa saker o klarade av att härda ut istället. 
 
Stora nackdelen var nog att den gjorde mig mycket slö och trött, även mat suget o sött blev större intag utav. Så jag gick fort upp i vikt då jag samtidigt flyttade hemifrån. Så nu får vi se hur det kommer bli med ork o mat nu när medicinen är ur bilden, dock har jag ju fått lite biverkningar såsom svaga yrselkänningar och temperatur känslighet o fryser mycket mer. Men det är INGET mot när jag för två årsen glömde o ta medicinen och fick starka yrselattacker och feberfrossa. Senare kom jag ihåg att ta den o efter två timmar var det som bortblåst. Hoppas jag inte behöver detta igen.