psykiska (O)hälsan

Det har varit många tunga dagar i början på detta året, brytits ner sakta mer o mer. Det har varit flera dagar när jag gråtit så myket att jag bara vill sövas ner o slippa vakna ett bra tag (har aldrig haft självmordstankar) så har ökat min Sertralin medicin från 100mg till 150mg idag, även fått en till medicin för o ta vid behov som heter Atarax och då varierar det mellan att jag tar 1 eller två stycken som då är på 10mg per tablett. sen har jag försökt få i mig omega3 kapslar då jag har svårt som fan för att äta fisk o ibland tar jag även Järn+C vitamin brus, jag vet inte om tillskotten gör nån skillnad men av mitt mående och att nästan inget fungerar o få igång motivationen att laga varierad mat så får det bli såhär.
 
Jag har även fått hem ett tyngdtäcke från Vuxenhabiliteringens arbetsterapeut på 8 kg som jag skulle prova o sova med, men det funka bara o ha för att dämpa ångesten endel eller helt men omöjligt att sova med. Det känns som att nåt trycker ner mig o det funkar inte att sova med då. Ska iväg dit igen på måndag o träffa en Kurator för andra gången o prata, sist så gick 1 timmes möte alldeles för fort tyckte jag. Hoppas att jag kan få hjälp att ansöka om boendestöd vid tillfället, har vart starkt emot det innan för att jag tyckter att det funkat o ta hand om bostaden osv själv MEN nu har det blivit lidande sen tidigt i höstas så vill ge det ett försök.
 
detta är min dosett med mediciner och tillskott + värktablett kapslar
 
#1 - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

vilket typ av täcke har du? hade kedjor på 8 kg i 8 år men bytt till fibertäcke på 6 kg nu så mycket fluffigare och skönare.

Svar: Det är kedjetäcke på 8 kg
linda karlsson