Folktandvården idag

(null)
Tvyfasen att behöva kliva upp tidigt på morgonen (kl 07:10) för att göra sig iordning o dra till folktandvården .

Jag sov över hos mamma o pappa i Forshaga för jag hade fått tid hos folktandvården redan kl 08:00 denna morgon så det hade aldrig jag pallat o åka ända från Karlstad för o fixa. Lånade mammas elcykel så det gick fortare att komma fram, det var iaf inge större fel i munnen som inte syntes tidigare gånger men jag behöver fokusera mer på tandköttet längre in i munnen. Att ha rätt till tandvårdskort har verkligen hjälpt mig med att kunna komma dit o kolla oftare utan att bli ruinerad.
Tidigare var jag dit vartannat år men nu blir det med 4-5 månaders mellanrum ibland just för att ha koll på min mun eftersom jag:

  • Tar antidepressiva som ger viss muntorrhet 
  • Är beroende av Coca-Cola som kan fräta mer
  • Problem med att få till bättre rutiner för munhygien